De nieuwe Fitch Methode
Profiteer nu van onze nieuwe methode
Al jarenlang timmert KeuzeSprong aan de weg om op onze manier jongeren te helpen bij hun studiekeuze. We zien steeds vaker dat studenten de weg kwijt raken in het studiebos. Daarbij wordt de druk om in één keer ‘goed’ te kiezen steeds groter door de plannen van het kabinet. Bestaande studiekeuzetesten en oplossingen zijn vaak niet toereikend omdat er te snel naar studies wordt gekeken en er te weinig tijd gestoken wordt in echt grondig kijken naar wie jij bent en wat jij nodig hebt.
Ontwikkeling
Na lang zoeken zijn we een samenwerking aangegaan met Fitch om bovenstaande vraagstukken beter op te lossen. Het afgelopen halfjaar heeft de samenwerking er toe geleid dat er een nieuwe methode is ontwikkeld waarmee wij scholieren en studenten (en zij zichzelf) snel grondig leren kennen. Hierdoor denken wij de studiekeuzemogelijkheden veel beter op de jongeren te kunnen aanpassen.
Methode
In de begeleiding merken we dat jongeren het lastig vinden om aan te geven waarom ze iets goed kunnen, wat het maakt dat ze iets leuk vinden en hoe ze weten dat ze juist iets heel belangrijk vinden. Daarnaast vormen jongeren vaak een beeld van de studie die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Dit zijn de grootste redenen dat studenten uitvallen in het hoger onderwijs.
Met de Fitch Methode kan dit worden ondervangen. Zo wordt aan de hand van de Fitch methode duidelijk welk gedrag jou kenmerkt en wat jij belangrijk vindt. Het verschil hiertussen wordt onder de loep genomen en er worden duidelijke gelijkenissen getrokken. Doordat het veel duidelijker wordt wat jij belangrijk vindt, wordt het ook makkelijker om goede weloverwogen studiekeuzebeslissingen te nemen.
Samenwerking
We zijn de samenwerking met Fitch aangegaan en hebben onze beide expertises gecombineerd. Fitch heeft de kennis van het bouwen van testen en KeuzeSprong heeft de kennis over het studiekeuzeproces en het begeleiden van jongeren. Door onze samenwerking kunnen wij jongeren nu nog beter begeleiden bij het maken van de studiekeuze
Interesse? Neem dan contact op met KeuzeSprong. Voor de introductie van Fitch houden wij hiernaast ook een speciale actie: We verloten een gratis Fitch Analyse (ter waarde van 100 euro) onder de nieuwe klanten die zich voor 15 maart aanmelden voor studiekeuzebegeleiding!
Per februari 2015 starten we officieel met de Fitch Methode.